lørdag den 28. april 2012

2 kg jordbær

Ved indgangen til SuperBrugsen havde de i dag blomstersalg. Mellem alle blomsterne fandt jeg et tilbud på friske jordbær - 2 kg til 50,- kr. Virker billigt, og jeg hoppede på tilbuddet. Ned i kurven kom de - og så var der faktisk ikke plads til så meget andet. Tænkte umiddelbart ikke over, hvad det lige var jeg ville bruge 2 kg friske jordbær til. Men købt blev de.

Købte også noget vanilleis. Mellemtøsen har sin skoleveninde på besøg med overnatning. Så efter aftensmaden blev de forkælet med is og jordbær. Og selv om de gjorde et seriøst indhug i jordbærene, så var der stadig en del tilbage.

Rystede så lidt på hovedet af mig selv. Købe 2 kg jordbær... hvad tænkte jeg dog på... Nåh, men fryseren viste sig, som sædvanligt, ikke at have mere plads. Så frem kom gode gamle "God Mad Let At Lave" og nu står der en skål jordbærgrød i køleskabet til afkøling. Så søndagen byder på god gammeldaws jordbærgrød. Velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar