torsdag den 3. maj 2012

Strømpetaske

Jeg har længe savnet en taske af en slags, som kunne indeholde mine strømpeprojekter. Jeg har altid gang i et par, selv om det i perioder ligger længe stille. Det er et projekt jeg hygger mig med ind i mellem alle mine andre projekter.

Ønsket var at der var rum til pinde, målepind, blyant, nål og saks. Jeg begyndte derfor at hækle ud fra hovedet, og efterhånden skred der langsomt en taske frem. Jeg var længe i tvivl om jeg ønskede toppen afsluttet med lynlås eller med flap. Flappen vandt, og til sidst dekorerede jeg med en blomst.



Tasken er hæklet i mercerised bomuld fra Hjertegarn, 2 lys og 1 mørk turkis. Foret er købt i Panduro, hvor de sælger små stykker beregnet til quilt. Den er hæklet i fastmasker, og samlet med en gang fastmasker rundt, som samtidig giver en skarp kant. Flappen lukkes med en magnet.

Fakta: Strømpetaske
Nål: 3 mm
Garn: 150 g. Diamond Cotton fra Hjertegarn 
Hot/not: Den opfylder alle behov, som jeg kan have til en strikketaske - mangler måske lige en hank, men den er tiltænkt at ligge i en større taske, og så vil en hank være i vejen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar