torsdag den 3. maj 2012

Ynglingsnederdel ..?

Har de sidste par år taget på efter en graviditet og efterfølgende depression. Jeg har derfor ikke kunnet passe min ynglingsnederdel - øv.

Heldigvis fandt jeg for et stykke tid siden et mønster der mindende meget om dens snit, og jeg måtte derfor prøve og se om det ikke kunne blive min nye ynglingsnederdel...

Sikke et projekt!! Nederdelen er med bærestykke og i otte stykker. Mønsteret var egentlig med kant forneden, men jeg valgte i stedet at ligge den op. Så passer den også bedre i længden - jeg er jo ikke så høj.

Jeg har klippet den i noget gammelt stof, der har ligget i skabet længe - da det egentlig bare skulle være en prøve - men som projektet skred frem, kom jeg til at elske motivet.

Foret er lidt luksus - har brugt et stykke satin - også fra skabet. Lynlåsen jeg havde var lidt længere end forskrevet, men da jeg stadig troede det kun var en prøve, købte jeg ikke nogen ny.

 (Har af min mor, som har arbejdet som skrædder, lært at sy sting i hånden, der ikke kan ses)

 (Der er syet pyntestikning mellem stykkerne på forside og bagside - giver det ekstra..)

Nederdelen er lidt krøllet, da den nu har hængt på mig de sidste 2 dage. Helt sikkert skal jeg sy flere efter dette mønster. Og jeg skal lige sige at det der med satin på indersiden - det bliver der også på den næste..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar