tirsdag den 23. oktober 2012

Benene oppe

I sidste uge var jeg på en længe ventet kærestetur til norditalien. Her boede vi på en vingård, med udsigt over vinmarker og en fantastisk restaurant og vin på stedet.

Vi levede som prins og prinsesse med himmelseng og hele molivitten. Det var sjovt at prøve, og en af de oplevelser, man husker længe.


Da vi alligevel var i området måtte vi jo, på mandens opfordring, se landskampen Italien-Danmark, live. Også en oplevelse, men ikke lige mit interesseområde, og det var helt klart for hans skyld. Vi tog afsted fra Piobesi d'Alba ved middagstid mod Milano, og vi var på San Siro et par timer efter. Italienerne gør meget ud af fodbold, og der var således stillet mange boder op, som man kunne gå rundt og se på. Dette var også en del af oplevelsen, og ganske hyggeligt. De danske fans var placeret bag det ene mål, højt oppe på en tribune. Min højdeskræk taget i betragtning, skulle der synkes et par gange, før jeg begav mig op ad. Personligt syntes jeg at vi kom lidt for højt op - ikke på grund af min højdeskræk, men mest fordi det var rigtigt svært at se, hvad der skete på banen. Kampen var spændende, men faldt desværre ud til Italiens fordel, hvilket især manden var utilfreds med.

De næste dage besøgte vi bl.a. vinområdet Barolo og endte i Milano, hvor vi legede rigtige turister med besøg i kirke og turisttur i bus. Ikke en imponerende by - jeg ville allerhelst været blevet ude i de små byer.

Første dag på arbejde efter ferien, var vi på temadag, hvor vi havde fået en hav af rundture. Først på Christiansborg, så på Københavns Rådhus og endte med at blive vist rundt på Christianshavn af en hjemløs. Resultatet er at jeg nu kan sidde med benene oppe, da jeg har overbelastet foden og nærmest ikke kan træde ned på den. Men på bagkanten af en god og begivenhedsrig ferie og temadag, gør det ikke så meget.

Her med benet oppe..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar