onsdag den 26. juni 2013

Harry Potter og biblioteket

Jeg er begyndt at læse Harry Potter, lidt sent i forhold til alle andre, måske. 

Det startede med at mellemtøsens og hendes veninde A havde lånt hver deres Harry Potter bog og helt bestemt mente at jeg skulle starte med at læse højt i dem, en dag de sov sammen, her hos os. 

Så overtalt, begyndte jeg at læse Harry Potter og de vises sten for pigerne. De var ikke begejstret (de er jo 7-8 år), men jeg blev fanget af denne fantasiverden. 

Jeg måtte så skynde mig at læse bogen færdig, da mellemtøsen jo skulle have bogen med retur til skolebiblioteket inden sommerferien. 

Stadig fanget af fantasiverdenen, slog jeg et slag forbi biblioteket og ville låne de næste par bøger i serien. 

Mon ikke der er dømt et par timers hyggelæsning de næste par dage. 

Biblioteket er, stadig for mig, et lille skatkammer med små juveler rundt omkring på hylderne. I mine teenageår brugte jeg mange timer på at finde og læse bøger på det lokale bibliotek. Da jeg så blev voksen, fyldte jeg mine egne reoler med små juveler. 

Efter jeg har mødt min mand har mit skatkammer skiftet karakter. Idag består skattene mest af garn, stof og andet tingeltangel. Men bøgerne kan jeg stadig finde på biblioteket, heldigvis. 

1 kommentar:

  1. Jamen velkommen til Hogwarts! Hvis biblioteket fejler så er jeg leveringsdygtig i samtlige Rowans bøger på dansk og engelsk.
    Før vi fik børn læste jeg alle HP bøgerne højt for min mand som godnat læsning.
    Lidt utraditionelt måske, men super hyggeligt.

    SvarSlet