onsdag den 22. januar 2014

Moderlig stolthed

Det varmer mit moderlige hjerte, når mine børn gerne vil lære at hækle eller strikke. Syntes håndværket er gledet i baggrunden i folkeskolen, og har derfor ønsket at skabe lidt interesse hos ungerne for min hobby.

Øvelsen med at lære dem kunsten at strikke har været ekstra udfordrerene, da de to ældste begge er venstrehånden, og det derfor ikke har været ligetil.

Men igår syntes det at køre for tøserne - mere eller mindre godt, men de havde sat sig sammen og hjulpet hinanden med at "knække" koden til at strikke. De har brugt youtube til hjælp - ja, jeg kunne jo ikke lære dem det - og har fundet en video, der for dem gav mening. Det er ikke sådan jeg strikker, men vi er jo alle forskellige.

Her er den video de lærte efter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar