fredag den 3. januar 2014

Nytårsfortsæt



Jeg tæller ikke garn og kan ikke opgøre hvor meget garn jeg har brugt. Jeg tæller ikke engang projekter, så jeg kan se hvor meget jeg har nået. Men jeg har det godt, når jeg strikker eller hækler, og det er meget vigtigere for mig end at skulle konkurrere med mig selv, om at få brugt meget garn eller lave mange projekter.

Mange projekter bliver hurtigt til UFO'er (ufærdige projekter) som bliver kastet bort i skammekrogen - enten fordi de keder mig eller fordi de for en tid er for besværlige eller dumme. Og det er egentlig OK, fordi jeg laver tingene for min skyld og ikke altid fordi de skal være færdige. Og så er jeg alt for god til at få ideer, men også alt for dårlig til at færdiggøre dem. 

Mit nytårsfortsæt er derfor ikke at gøre projekterne færdige - for det kender jeg mig godt nok til at vide, at det kommer ikke til at ske.

Men jeg vil prøve at gøre det bedre...

Det er mit nytårsfortsæt. Realistisk, men stadig med en løftet pegefinger. Og så skal jeg som altid have det rigtig godt med det jeg sidder og laver. Det kreative hjørne er jo mit frirum og ikke et, hvor jeg skal blive stresset eller presset af at et projekt, som driller eller ikke interesserer.

Godt nytår

Ingen kommentarer:

Send en kommentar